Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie

Menu

Treść strony

  • Uczeń siedzi na pomarańczowej, okrągłej poduszcze i układa klocki. Drugi uczeń siedzi na pufie na linkach.

Integracja sensoryczna w SOSW

Metoda integracji sensorycznej  jest  metodą terapeutyczną stosowaną w terapii dzieci  z opóźnieniami, zarówno  w rozwoju psychoruchowym, jak również z  trudnościami w nauce szkolnej. Twórczynią terapii  jest  Jean Ayres, która wykazała znaczenie trzech podstawowych systemów: dotykowego, przedsionkowego, propriocepcji - w procesie prawidłowego rozwoju dziecka. Integracja Sensoryczna jest procesem polegającym na  przetwarzaniu w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z całego naszego ciała, jak również z otaczającego nas świata. Nieprawidłowości tego procesu objawiają się występowaniem specyficznych problemów, a nazywane są zaburzeniami procesów integracji sensorycznej  lub zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego wpływają negatywnie na wiele obszarów funkcjonowania dziecka. Opóźniają kształtowanie zdolności komunikacyjnych, rozwój motoryczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny. Zadaniem terapii Integracji Sensorycznej jest dostarczanie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, bodźców  sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę przetwarzania sensorycznego. Podczas terapii  nie uczymy  wykonywania konkretnych czynności, lecz poprzez nowe wzorce ruchowe utrwalamy nawyki   właściwego  przetwarzanie informacji sensorycznych.

wstecz

Menu

Treść

  • Brązowa odznaka Perspektyw 2023 - logo
  • Brązowa odznaka Perspektyw 2022 - logo
  • Brązowa odznaka Perspektyw 2021 - logo

Menu

Treść

Nasz adres:

Zespół Szkół i Placówek

ul. Szkolna 12

88-200 Radziejów

tel./fax 54 285 32 28

Adres e-mail:

sekretariat@radziejow.edu.pl

skrzynka podawcza: ZSiPRadziejow