Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie

Treść strony

• Uczniowie SOSW w Trójmieście

UCZNIOWIE SOSW W TRÓJMIEŚCIE

Choć wydawało się to niemożliwe, jednak uczniowie klasy III Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z rodzicami, w jeden dzień „zwiedzili” całe Trójmiasto. Najpierw  w  Gdyni podziwialiśmy statki - muzea  oraz stylizowane na galeony  statki pasażerskie. Podczas rejsu statkiem wycieczkowym zobaczyliśmy, jak wygląda trzeci największy port morski w Polsce. Zwiedzanie Sopotu rozpoczęliśmy od wizyty w dobrze nam znanej Operze Leśnej. Potem spacerowaliśmy po molo i podziwialiśmy jachty w przystani. Pogoda nie pozwoliła nam zażyć kąpieli słonecznej ani wodnej, ale przeszliśmy się po piaszczystej plaży, by przywitać morskie fale. Pobyt w Gdańsku rozpoczęliśmy od zapalenia znicza pod pomnikiem trzech krzyży  z kotwicami - symbolami nadziei, które upamiętniają  krwawe ofiary strajków robotniczych. Następnie  odkrywaliśmy uroki Starego Miasta, poznawaliśmy historie  związane z uliczkami prowadzącymi do fontanny Neptuna i zabytkowymi  miejscami  na Długim Targu. W Trójmieście odwiedziliśmy trzy znaczące kościoły: bazylikę archikatedralną w Gdańsku-Oliwie ze słynnymi  organami, Bazylikę św. Brygidy w Gdańsku z pięknym bursztynowym ołtarzem, Bazylikę Mariacką  zwaną „koroną Gdańska” - największą w Europie świątynię wybudowaną z cegły. Na długo w naszej pamięci pozostanie ten rodzinny wyjazd, podczas którego zwiedzaliśmy jeden z zakątków naszego kraju. Podziwiając piękno przyrody i zabytkowe budowle, uczyliśmy się miłości do ojczyzny i poszanowania tradycji narodu.